onsdag 19. januar 2011

Vintage veggbilde

Da har jeg endelig fått prøvd meg på et vintage veggbilde. Har sett så mange lekre og inspirerende veggbilder i blogger rundtomkring, så på tide at jeg laget et selv.
Jeg har brukt et gammelt bilde av min mor, mormor, og tante.
Fant en passende bit tykk kartong, og malte denne hvit. Så stemplet jeg rundt kanten med diverse bakgrunnsstempler fra Tim Holtz. Brukte en hvit blondeserviett og en gammel bokside bak bildet.
Nederst limte jeg en bred blonde med perler. Og masse blomster og roser og perler og utpuncha blader og metallblader.... noen av disse var opprinnelig øredobber, men overlevde ikke en heftig 30-årsdag.... Men en ekte scrapper kaster jo ikke sånne små skatter, og her kom de faktisk til nytte!
Fant også et metallskilt fra Karen Foster som passet perfekt.
Bildet ble en ekstra julepresang til min mor :-)

3 kommentarer:

Randi Elisabeth sa...

var det ikke det du begynte på da vi var på førjulstreff? Det ble kjempeflott altså. Nydelig pyntet:D Synes også slike veggbilder er så fine, men ikke fått laget det selv enda.

Detema sa...

Kjempefint! Likte godt at du brukte blåe blomster, det passet veldig bra!

Siv Anita ´s scrappebenk sa...

Dette ble bare helt digg for en flott blonde du har brukt å koselig bilde:) ein flotte ide ja:)